Aanmeting

Hoe lang duurt het om de gehoorbescherming aan te laten meten?

Bij elkaar duurt het ongeveer een halfuurtje. Onze gespecialiseerde otometristen geven u uitleg over het aanmeten, beantwoorden al uw vragen en maken een afdruk van uw gehoorgang. Het maken van een afdruk is het daadwerkelijke aanmeten en duurt slechts 5 tot 10 minuten. De afdruk van uw gehoorgang wordt vervolgens in het laboratorium omgevormd tot uw op maat gemaakte gehoorbescherming. Klik hier voor meer informatie over het aanmeten.

Ik heb wel eens gehoord dat het aanmeten onprettig is, klopt dit?

Bij het aanmeten plaatsen we een watje ter bescherming van het trommelvlies. We komen dan op een plaats in het oor waar u zelf niet zoveel komt. Dit kan soms een raar gevoel zijn, maar van pijn is normaal geen sprake. U kunt er bijvoorbeeld een kriebelhoestje van krijgen, maar dat is met een glaasje water snel weer opgelost.  Onze otometristen zijn zorgvuldig opgeleid en meten al jaren aan, dus u hoeft zich geen zorgen te maken.

Waar kan ik het laten aanmeten?

Bij ons hoeft u nergens naar toe, wij komen graag langs bij u op locatie. Als u ons belt of mailt, nemen wij zo snel mogelijk contact op voor een afspraak. Deze afspraak plannen we op het moment dat het u schikt. Zo meten we al vanaf 6 uur ‘s ochtends als dat nodig is!

Uiteraard mag u ook naar ons komen. Maak dan wel even een afspraak, zodat er een otometrist aanwezig is.

Moet ik mijn oren voor het aanmeten schoonmaken?

Bij een aanmeting is het van belang dat het gehoorgang weinig of geen oorsmeer bevat. Een goede schoonmaakbeurt is vaak al voldoende. Heeft u last van veel oorsmeer of heeft u vroeger (langer dan 6 maanden geleden) weleens uw oren laten uitspuiten? Breng dan voor de zekerheid een bezoekje aan de huisarts om uw oren te laten uitspuiten. Het zou zonde zijn als we niet kunnen aanmeten tijdens onze afspraak.

Betaling/levering

Moet ik betalen voor de aanmeting?

Voor bedrijven vanaf 5 personen rekenen wij geen aanmeetkosten  en voor particulieren is het altijd gratis. Als u een offerte heeft ontvangen staat het apart vermeld.

Betaal ik verzendkosten?

Op het moment dat je een product koopt waar géén aanmeting en/of persoonlijke aflevering voor plaats vindt, hebben wij een laag franco orderbedrag. U kunt de verzendkosten vinden in onze webshop of wij maken er u er schrifeltijk attent op.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

Voor zakelijke klanten (op factuur):

Als u een aanmeting wenst, komen we eerst aanmeten. Vervolgens krijgt u een factuur. We vragen u deze te betalen vóór de aflevering. Dit heeft te maken met het feit dat het aangemeten producten zijn die alleen in het oor van de drager zullen passen. Indien u de factuur betaald heeft en de gehoorbeschermers zijn klaar, dan sturen we de otoplastieken direct naar u toe of we nemen contact met u op om de persoonlijke uitlevering te regelen.

Voor consumenten:

U bestelt via de webshop. We bieden verschillende betalingsmogelijkheden aan. Eén van deze opties is achteraf betalen. Zo hoeft u uw op maat gemaakt product pas te betalen als u het ontvangen heeft. Er kan namelijk best een beetje tijd zitten tussen uw bestelling en de levering. We moeten immers nog een afspraak maken en dan moeten de afdrukken nog naar het laboratorium voor productie.

Wanneer wordt mijn product geleverd

Zodra u een product bij ons heeft besteld in de webshop nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak voor de aanmeting. Na 10 tot 20 werkdagen na de aanmeting kunt u uw op maat gemaakte gehoorbescherming ophalen of bij u thuis laten bezorgen.

Hoe lang duurt het voordat mijn gehoorbescherming klaar is?

Vanaf het aanmeten tot aan de levering moet u ongeveer tussen de 10 en 20 werkdagen rekenen.

Hoe kan ik een afspraak maken of een bestelling plaatsen?

Voor zakelijke klanten:

U kunt bellen naar 0497 – 64 56 35 of mailen naar info@gehoorbeschermingopmaat.nl voor een bestelling of een afspraak.

Voor consumenten:

U kunt bestellen via onze webshop. U vult daar uw gegevens in en dan nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor een aanmeting.

Product

Van welk materiaal worden jullie producten gemaakt?

We hebben twee verschillende materialen die gebruikt worden in onze gehoorbescherming, namelijk hard en zacht. Het harde materiaal worden vervaardigd uit zeer hoogwaardig fotoplast materiaal. Door middel van UV-uitharding zijn deze otoplastieken anti-allergisch. Onze zachte otoplastieken worden vervaardigd uit zeer hoogwaardig siliconen materiaal. Door de speciaal aangebrachte laag zijn deze otoplastieken allergeenarm.

Kan ik het beste harde of zachte gehoorbescherming nemen?

De keuze is voor iedereen anders. Een zachte gehoorbeschermer is van siliconen en is een wat stroever materiaal dan het acrylaat van het harde materiaal. Het plaatsen van je gehoorbeschermer in het oor is dus iets moeilijker bij een zachte gehoorbeschermer. Het voordeel van een zachte is wel weer de flexibiliteit in het oor. Qua hygiëne is een harde weer net wat fijner om schoon te houden. Als je ze nooit eerder gedragen hebt, vraag dan bij de aanmeting van beide modellen een voorbeeld, dat maakt de keuze een stuk makkelijker.

Welke filter is voor mij het beste?

Dat ligt er vooral aan wat je er mee gaat doen. In normale (arbeids)omstandigheden kunt u het beste een vast filter nemen. Er zijn veel verschillende filters en vaak is het lastig om te kiezen.  Maak deze keuze samen met onze otometrist die bij u komt aanmeten. Hij/zij legt u dan ook de verschillen uit waardoor de keuze een stuk eenvoudiger wordt.

Wat zijn de beste oordopjes?

Het ligt vooral aan de producten die u kiest, maar al onze producten zijn van topfabrikanten Kendal en Minerva. Absolute topkwaliteit met een hele goede spraakverstaanbaarheid. Deze zijn altijd op maat gemaakt, dus ze hebben een unieke pasvorm die alleen in het oor van de betreffende drager past.

Levensduur/garantie

Hoe lang gaan jullie producten mee?

Dit verschilt uiteraard per product. Onze aangemeten producten gaan gemiddeld vier tot vijf jaar mee. Soms korter, soms een stuk langer, maar dat ligt eraan hoe uw oor in de loop van de jaren veranderd is. In het oor zit kraakbeen, en dat verandert continu. Het is slim om uw otoplastieken jaarlijks te laten controleren of deze nog goed passen.

Hoe weet ik of mijn otoplastieken nog goed zijn en kan ik dat testen?

Alle otoplastieken die aangemeten worden, kunnen worden afgeleverd met een zogenaamde lektest om vanaf het begin te kunnen garanderen dat er geen geluidslekkage plaats vindt. De kans is klein bij aflevering dat dit het geval is, maar zo weet u het in ieder geval zeker.  Doordat de gehoorgang groeit/verandert bestaat de mogelijkheid dat uw otoplastieken na een aantal jaren toch lek gaan. Dit hoort u ongetwijfeld zelf al door het verlies aan kwaliteitsgeluid en gebrek aan demping. Als u twijfelt kunt u ons altijd bellen en kunnen wij het controleren. Als wij het onderhoud doen bij u, dan wordt dit natuurlijk jaarlijks gecontroleerd.

Wat is de garantie?

De garantie op het materiaal is twee jaar. Dit is enkel op het materiaal en het filter. De pasvorm van het otoplastiek verandert niet, het oor wel. Laat daarom tijdig testen of uw gehoorbescherming nog voldoet.  Voor bedrijven hebben we zelfs levenslange garantie, gewoon door een stukje onderhoud.

Particulieren

Kan ik als particulier bij jullie kopen?

Ja, u kunt via onze webshop uw gehoorbescherming op maat bestellen. Na uw bestelling nemen wij contact met u op voor het inplannen van een afspraak voor de aanmeting. We kunnen overal aanmeten, bij u thuis of op kantoor.

Moet ik voorrijkosten bij jullie betalen als particulier

Voor particulieren hebben wij vaste prijzen. We berekenen nooit voorrij- of bezoekkosten.

Wat zijn jullie prijzen?

Kijk eens bij ons in de webshop, daar staan alle prijzen vermeld. Uiteraard mag u vanaf 10 personen ook altijd een offerte bij ons aanvragen.

Kom ik ook voor levenslange garantie in aanmerking?

Omdat onze levenslange garantie samen gaat met jaarlijks onderhoud en gebaseerd is op meerdere personen, geldt deze garantie niet voor particulieren. U krijgt wel de gewone garantie van 2 jaar op het product. Lees hiervoor eventueel onze leveringsvoorwaarden.

Hoe werkt betalen voor particulieren?

Als particulier bestelt en betaalt u via de webshop.

Heeft u nog andere vragen?

Stel uw overige vragen hieronder en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!